Deklaracja dostępności
Urząd Gminy Przewóz zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej https://przewoz.com.pl/.
Data publikacji strony internetowej: r. Data ostatniej istotnej aktualizacji: r.
Stan dostępności cyfrowej
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
Serwisy zewnętrze otwierają się w tym samym oknie. Dotyczy to stron zewnętrznych, np. BIP, System informacji przestrzennej, Transmisje Rady Gminy, Informator przedsiębiorcy itp. Poprawa dostępności tych elementów będzie uwzględniona przy kolejnej aktualizacji strony.
Niepoprane formatowanie treści artykułów. W niektórych artykułach na stronie występuje wyjustowany tekst oraz nie zastosowano list, punktorów. . Poprawna dostępność redagowania artykułów na stronie jest realizowana na bieżąco. Błąd ten nie wpływa na treść przekazu komunikatu.
Brak niektórych opisów alternatywnych do publikowanych grafik/logo. Dotyczy to informacji w zakładkach np. Projekty unijne, Urząd, Czas pracy PSZOK w okresie zimowym, Otwarty konkurs ofert – sport karate, Atrakcje turystyczne itp. Poprawna dostępność redagowania artykułów na stronie jest realizowana na bieżąco. W celu zapewnienia dostępności niedostępnych treści można skontaktować się z nami.
Błędna struktura nagłówkowa. W niektórych artykułach na stronie występuje błędna struktura h1, h2, h3, np. Ochotnicze Straże Pożarne. Poprawna dostępność redagowania artykułów na stronie jest realizowana na bieżąco. Błąd ten nie wpływa na treść przekazu komunikatu.
Błąd kontrastu Błąd dotyczy elementów stałych publikowanych informacji, tj. „Jesteś tutaj”, „Kontakt”, „Opublikowano” itp. i wynika z budowy strony. Błąd ten nie wpływa na treść przekazu komunikatu. Zostanie poprawiony przy kolejnej aktualizacji strony.
Treści nieobjęte przepisami
Mapa Gmina Przewóz.Nie mamy prawnego obowiązku dostosowywania tego elementu.
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB) oraz program WAVE.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową strony internetowej możesz zgłosić do Sekretarza Gminy — e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub telefonicznie +68 362 32 87 .
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
W celu ułatwienia złożenia żądania zapewnienia dostępności udostępniamy Wniosek o zapewnienie dostępności, na podstawie którego możesz zgłosić potrzebę zapewnienia dostępności cyfrowej, architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej. Dokument ten znajduje się pod deklaracją dostępności. Wniosek należy wysłać na adres mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
Istnieje również możliwość poinformowania nas o braku zapewnienia dostępności cyfrowej, architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej. Możesz w tej sprawie złożyć Informację o braku dostępności. Dokument ten znajduje się pod deklaracją dostępności. Informację należy wysłać na adres mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej lub architektonicznej czy informacyjno-komunikacyjnej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa podmiotu:
- Wójt Gminy Przewóz,
- Adres: ul. Pl. Partyznatów 1, 68-132 Przewóz,
- mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Adres siedziby – Urząd Gminy Przewóz, ul. Pl Partyzantów 1, 68-132 Przewóz,Parking: przed budynkiem urzędu znajduje się ogólnodostępny parking, na którym wyznaczono jedno miejsce postojowe dla osób z niepełnosprawnością.
Wejście do budynku: podmiot posiada jedno wejście główne, do którego prowadzą schody oraz podjazd dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim. Przy drzwiach znajduje się dzwonek przywoławczy.
Biuro podawcze: znajduje się na parterze budynku. Pracownik Biura udziela wszelkich informacji i pomocy osobom ze szczególnymi potrzebami.
Dostępność komunikacyjna budynku: w budynku nie ma windy. Poszczególne kondygnacje połączone są schodami.
Toaleta dla osób z niepełnosprawnościami: na parterze w budynku dostępna jest toaleta dostosowana dla osób z niepełnosprawnością.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W przypadku problemów z dostępnością architektoniczną możesz skontaktować się z koordynatorem ds. dostępności pod adresem mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Podmiot nie posiada informacji w języku Braille’a.
W budynkach nie ma pętli indukcyjnych.
W podmiocie nie można skorzystać z usługi tłumacza języka migowego.
Aplikacje mobilne
Podmiot nie posiada aplikacji mobilnych.
Do pobrania:
Informacja o braku dostępności (doc. 33KB)
