Wójt Gminy Przewóz, informuje o możliwości uzyskania przez Gminę Przewóz dotacji ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska
i Gospodarki Wodnej w Zielonej Górze na zadanie z zakresu USUWANIA AZBESTU w roku 2020.
Zainteresowani mieszkańcy, wyrażający chęć wymiany pokryć dachowych azbestowych mogą składać deklaracje przystąpienia do programu usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest na rok 2020.
Dofinansowanie obejmować będzie koszty kwalifikowane, do których zalicza się:
- demontaż pokrycia lub wyrobów zawierających azbest;
- transport odpadu niebezpiecznego z miejsca rozbiórki do miejsca unieszkodliwienia;
- unieszkodliwienie odpadów – złożenie na składowisku.
Dofinansowanie nie obejmuje zakupu nowego pokrycia dachowego oraz jego montażu. Dofinansowanie jest przyznawane do 2 ton usuwanego azbestu. Wymagany jest wkład własny właściciela w wysokości 30 % usługi.
Akcja usuwania azbestu musi się zakończyć do 25 sierpnia 2020 r.
Przed zdjęciem pokrycia dachowego wymagane jest zgłoszenie prac budowlanych do Starosty Żarskiego. Zgłoszenia może dokonywać:
właściciel, użytkownik wieczysty lub zarządca nieruchomości.
Deklaracje dostępne są w Urzędzie Gminy Przewóz w pokoju numer 14 oraz w Sekretariacie, wzór deklaracji poniżej.
Wypełnione deklaracje należy dostarczyć do dnia 15 lipca 2020 r. do Urzędu Gminy w Przewozie.
Więcej informacji można uzyskać pod numerem telefonu: 68 362 32 79 lub w pokoju numer 14 w Urzędzie Gminy w Przewozie.
Wójt Gminy Przewóz
/-/ Mariusz Strojny
Przewóz, dnia ..............................
DEKLARACJA
przystąpienia do programu usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest na rok 2020
- Wnioskodawca:..............................................................................................................
(imię i nazwisko właściciela nieruchomości)
adres do korespondencji......................................................................................................
(ulica, nr domu, nr lokalu, kod pocztowy, miejscowość)
telefon.................................................................................................................................
tytuł prawny władania nieruchomością..............................................................................
(własność, współwłasność, najem, użyczenie, inny)
- Miejsce występowania azbestu i wyrobów zawierających azbest przeznaczonych do usunięcia:.......................................................................................................................
(ulica i nr domu/nieruchomości, na której występuje azbest i wyroby zawierające azbest)
nr działki ewidencyjnej...........................obręb ewidencyjny.............................................
- Rodzaj odpadów:...........................................................................................................
(płyty eternitowe płaskie faliste, inny odpad)
- Rodzaj budynku:
mieszkalny
gospodarczy
- Ilość szacunkowa azbestu/wyrobów zawierających azbest oraz określenie rodzaju usunięcia wyrobów zawierających azbest: (właściwe zaznaczyć „X”)
demontaż, transport, utylizacja ……………..… ilość szacunkowa (m2)
W tym ilość płyt azbestowych (dokładna ilość) …………………… szt. transport, utylizacja …………………….…….. ilość szacunkowa (m2)
- Oświadczam, że wszystkie dane zawarte w powyższym wniosku wypełniłem (am) zgodnie z prawdą.
- Jestem/ nie jestem rolnikiem i jestem /nie jestem objęty pomocą de minimis.
.........................................................................
(podpis wnioskodawcy)
U W A G A:
- Przed zdjęciem pokrycia dachowego wymagane jest zgłoszenie prac budowlanych do Starosty Żarskiego.
Podstawa prawna: § 6 ust. 4 rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest określa: „Właściciel, użytkownik wieczysty lub zarządca nieruchomości obowiązany jest zgłosić prace polegające na zabezpieczaniu lub usuwaniu wyrobów zawierających azbest do właściwego organu administracji architektoniczno-budowlanej”.